söndag 19 juni 2011

Dagarna bara går..

Jag har börjat på mitt nya jobb nu och dagarna springer iväg utan att jag alls hinner med.. Scrappandet har jag lagt på hyllan ett tag för jag hinner inte.. Nu ska jag ha alla sex kidsen i två veckor så då kommer det verkligen inte hinnas med.. Jag ska göra ett litet kort till min mamma och skicka iväg.. men annars så tar jag det om jag hinner.. Skriver lite allmänt om mitt liv istället här på bloggen.. så får ni hålla till godo med det så länge :)

Har som sagt börjat på ett nytt jobb nu på ett äldreboende, och shit vad mycket det är att komma ihåg och lära sig.. alltså, själva omvårdnadsbiten kan jag ju, men eftersom det är människor jag jobbar med så är ju ingen den andra lik och rutiner, små egenheter, behov osv ska tryckas in i skallen.. jag har bara jobbat två pass, men det blir ingen mer intro för mig nu utan nu ska jag minsann kunna allt.. jösses.. På midsommarafton jobbar jag med en tjej som aldrig jobbat inom vården förut.. det kan ju bli spännande.. hmm.. Jag hoppas på det bästa

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar